Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40i84l12a82n 71S93m27r83ž 3485694766411

George Monbiot, známý britský ekologicky uvažující novinář jednou napsal:" Řekněte lidem něco, co dávno vědí a budou vám děkovat. Řekněte jim něco nového a oni vás budou nenávidět.“ Když se dívám na tuhle debatu, tak s ním plně souhlasím.

0/0
28.11.2017 11:55

M11i80c33h93a95l 50Š21t16a90j86n71r88t 4784461772527

Vidím, že jste přešel do módu zneuznaného génia;-D

0/0
28.11.2017 19:24

M72i49l74o31s83l59a50v 32J69o82s53í50f68k11o 6672636743772

CHa cha chá - Němci vvvážejí elektřinu a platí za to! Slyšíte dobře - platí 1kč za 1kWh, aby mohli vyrobit a udat elektřinu ze solárů. Jsou totiž dotovaní a proto se jim to vyplatí. Pokud by dotace skončili, tak jsou soláry k ničemu. A pokud se u nás platí solární daň 50 MILIARD KORUN ROČNĚ, tak si uvědomte, že za 6 let za to postavíte nový Temelín či Dukovany.

0/0
27.11.2017 6:59
Foto

P96a15v20e20l 30D25v91o81ř68á52k 5239235144350

Ať je to tak či ne, je potřeba na získávání energie jiným způsobem než z fosilních zdrojů pořádně zapracovat.

Dalším zdrojem mohou být i generátory bioplynu. Už to někde u nás funguje. Kromě toho by se mělo zvolna přejít ze systému s centrálním zdrojem a velký počet lokálních. Má to výhodu strategickou a i v méně zatížené síti.

0/0
26.11.2017 18:18

P26e73t20r 98S93k54á56c50e39l 6104349239

Souhlas. Posléze se dostaneme i k výzvě pana N.Tesly: "Zajímejte se o elementární druhy energií"!

0/0
26.11.2017 22:00

J95a69n 46R89á28ž 1189243104490

Pohled laika, dost se orientujícího v problémech jaderné energetiky i větrných elektráren, ale se značnou averzí k zaplevelování prostředí solárními panely.

Je mi milejší, když se bez nutnosti dalšího prostorového záboru prostou rozšíří energetický výkon jaderky v Temelíně, nebo revitalizací zvětší výkon Dukovanské elektrárny, než aby se pro stejný energetický výkon získaný soláry zabraly stovky hektarů půdy a krajině znetvořilo území o velikosti kraje střední velikosti.

Enviromentalisté mají neřešitelné dilema: Zastavit výrobu elektrické energie z jaderných a uhelných energetických zdrojů a zároveň pokrýt zvýšenou spotřebu elektrické energie provozem elektroaut, související s jejich požadavkem na úplné zastavení výroby aut se spalovacími motory a zvyšujícím se nárokům na klimatizování, nejenom domácností, díky globálnímu oteplování.

+2/0
26.11.2017 15:39

M72i42l62a29n 59S39m12r90ž 3975194556771

Děkuji za pohled, podle studie Frauenhoferova institutu http://www.ifne.de/download/Leitstudie_2010.PDF je zapotřebí 10% plochy střech, fasád a zastavěné sídelní plochy na pokrytí celoněmecké spotřeby. Není důvodu, aby tomu bylo u nás v principu jinak. Uvedená studie je poměrně stará a pokrok ve fotovoltaice značný. Nejenom, že klesá cena, což bylo předmětem mého článku, ale roste i výtěžnost (za posledních 8 let vzrostly účinnosti FV u většiny typů o cca 10% v případě First Solar 50%). Potřeba plochy při stejném výkonu tedy bude klesat.

Firma Tesla (Musk) vyrábí FV elementy v několika typech, které jsou podle mého vkusu esteticky nenapadnutelné, pro jakékoliv použití.

Není tedy třeba se obávat zaplevelení krajiny fotovoltaickými panely, i když máme k dispozici určitě statisíce hektarů volné půdy (tzv. trvale zatravněné plochy).

Na 5 milionů elektroaut v ČR by bylo zapotřebí zhruba 10-15% současně vyráběné elektřiny, tedy co co netto vyvážíme. Tedy opět žádný problém, vyjma toho, co máme v hlavách.

0/0
27.11.2017 11:47
Foto

V28l34a93d90i68m68í29r 30Š56ť74a20s85t17n28ý 1321446785343

Ještě něco bych vám doporučil pane Smrži. Trochu kontaktu s realitou. Zajeďte si na exkursi třena do Ralska, ČEZ tam provozuje náš největší solár o instalovaném výkonu 55MW. Nejenže to samozřejmě těch 55MW nedá nikdy za žádných podmínek, ale za počasí, o kterém bez váhání prohlásím, že je krásné a slunečné, tedy asi 2/3modré oblohy a 1/3 bílých beránků dává asi 4-5MW....Je tam instalováno více než čtvrt miliónu fotovoltaických panelů, mnoho desítek úsekových transformátorů a měničů, kontejnerové vysokonapěťové rozvodny a dvě rozvodny 35/110kV. Pro investory malina, proč do toho po zastavení dotací nejdou?

0/0
26.11.2017 5:40

M14i98l13a84n 53S41m57r78ž 3445254546581

Proč si pane Šťastný myslíte, že máte lepší informace než finanční instituce, která se minimálně po deset zabývá hodnocením ceny zdrojů obnovitelné elektřiny? A to jak píšete na základě údajů z jedné elektrárny. Píšete, že je tam plno měničů a spojení, to snad u jiných zdrojů není? To všechno je obsaženo v cenách, které jsme ve studii banky Lazard obsaženy.

Ostatně to není jediná zpráva, která tvrdí, že OZE jsou, či za krátko budu levnější. K obdobnému výsledku došla studie lappenrantské univerzity z Finska, jak se můžete dočíst zde: http://hlidacipes.org/zapomente-jadro-i-uhli-spotrebu-elektriny-pokryjete-i-bez-toho-slibuje-cesku-nova-studie/

1 kW instalované fotovoltaiky vyrobí v českých podmínkách 900 kWh za rok.

0/0
26.11.2017 10:44

M41i89c77h44a76l 45Š52t97a58j48n93r79t 4924961322757

Takže při těch vytoužených 68% ze současné produkce to vychází na cca 55GW instalovaného výkonu ve fotovoltaice(máme 2) + možná 8-10 GW instalovaných záloh(a při současném stavu technologií to budou plynové bloky) + kapacity na výrobu a skladování methanu v úrovni zhruba 30% roční spotřeby energie. Vzhledem k tomu že cyklus elektřina-plyn elektřina bude mít maximálně tak 75% efektivitu, nějaké instalované GW ještě přibudou.

Osobně vidím čtyři jaderné bloky ve stávajících instalacích jako hezčí řešení proti výše popsanému průmyslovému komplexu. S tím že OZE by se výhledově jako celek vyšplhaly klidně k těm eurohujerským 50%. Ono krom jiného záhy dojde uhlí.

0/0
26.11.2017 12:36

M21i40l17a66n 22S73m14r56ž 3745424806621

Proč pokládáte řešení (fotovolatika), které je 3-4 krát levnější než jádro za horší? Nepřijde Vám, že jádro má navíc spoustu nedořešených problémů, jako bezpečnost v případě války či teroristických útoků, závislost na dovozu palivových článků, emise tritia a C-14 (o nichž se moc nemluví), obecnou možnost havárie, nevyřešené nakládání s odpadem, podpojištění a nakonec i dotace podle usnesení EK, které některé státy EU právě žalují?

0/0
27.11.2017 12:08

M42i89c34h14a75l 96Š42t29a18j72n51r85t 4914791742647

O nedořešených problémech tady bude vyprávět někdo, kdo argumentuje zařízeními, co zatím vůbec nestojí.

0/0
27.11.2017 19:35
Foto

V14l33a91d55i19m80í67r 13Š18ť86a46s67t85n30ý 1691436645883

Já celkem sleduji dění okolo OZE obecně. Od chvíle, kdy byla u nás zastavena podpora výkupu, tu nikdo nic ve slunci ani větru nepostavil. Jak je to možné? To investoři nečtou závěry té banky? Milý pane, většina všech možných analýz a studií nemá cenu ani toho papíru, na kterém je zvěčněna. Jsou to většinou bláboly na předem známý výsledek na politické zadání, nebo studie investorů, které mají vyznívat tak, aby zakryly rizika environmentálních škod a dostaly tak souhlas EIA. Až bude výroba z OZE skutečnou lácí, budou se tyto zdroje stavět. Teď, u nás, momentálně čekají na to, až se vrátí nějaká forma podpory. Dokud nebude, žádné OZE nikdo příčetný stavět nebude, protože by to byly vyhozené peníze a jistý prodělek. Naprosto jisté je ale jedno. Levnější než klasické zdroje nejsou a pokud se jednou srovná trh a sebere jim přednostní výkup a oni budou zatíženi tím, že budou nuceni svou produkci účinně ukládat, tak ani nikdy levnější nebudou.

0/0
26.11.2017 16:17

M65i68l24a89n 13S95m64r13ž 3675484886301

Vážený pane Šťastný, můžete pokládat banku za hloupou, to jistě. Nicméně, kdybychom chtěli získat informace o cenách, obrátíme se právě na takovou instituci, stejně jako kdybychom chtěli získat technické informace, obrátíme se na výzkumné instituce, případně univerzity.

Banka Lazard radí například následující energetickým firmám:Carlyle Group, FirstEnergy Solutions, Areva, Royal Dutch Shell, Enel Green Power, Iberdrola S.A. Kdybyste chtěl více, tak zde: https://www.lazard.com/media/450348/lcoe11executive-summary.pdf

0/0
27.11.2017 11:58
Foto

V74l41a97d48i51m50í50r 35Š53ť60a32s30t94n88ý 1601736435873

Kdybych chtěl získat věrohodnou informaci o cenách, obrátím se na investory v tomto oboru. Nějaký osel z kanceláře v bance, který opisuje něco ze stropu mi může být nanejvýš ukradený.

0/0
27.11.2017 12:18

M13i17l31a12n 24S16m50r24ž 3295954896151

Proč nikdo nic u nás nestaví je otázkou pro investory, nikoliv pro mě. Možná, že nemají důvěru ve stát, který zcela chaoticky mění pravidla a ceny OZE, a třeba tu tam zavede novou nesystémovou daň na fotovoltaiku.. Moc se jim nedivím. ČR bohužel není etalon správného hospodaření.

Proč se ale v Číně investuje do fotovoltaiky jako nikde jinde? Protože je to nesmysl, jak se snažíte tvrdit?

Díval jste se na studii Lazard?

https://www.lazard.com/media/450337/lazard-levelized-cost-of-energy-version-110.pdf

Jestli to vnímáte jako manipulaci a podvodná čísla, pak mi prosím vysvětlete, pro si u této banky nechávají radit přední energetické světové firmy, jako Areva, Enel, Ibedrola...?

Nechtěl byste jim raději radit sám?

0/0
27.11.2017 12:29
Foto

V23l28a24d86i21m14í69r 46Š77ť28a92s39t45n14ý 1461936935243

Pane Smrži, to, co vykládá nějaká banka je naprosto irelevantní. Až totiž bude pravda to, co tvrdíte, tedy že slunce a vítr včetně bateriových záloh je levnější než výroba v klasických elektrárnách, pak se milióny investorů budou moci přetrhnout něco takového postavit. Ale...zatím....tak nějak, bez dotací....ani ťuk. Takže tím vidím řeči o nesmírné láci takto vyráběné energie jako poměrně hodně nevěrohodné.

+3/0
26.11.2017 5:29

J44a90r69o79s45l81a97v 71L27i91m97a 1375317541

Prihodim neco do diskuze. Pan Smrz podotkl 1000 kwh z m2 jako maximalni slunecni prikon. Tam kde ziji, procento z novych foto panelu je zisk maximalni 30%. Zde je slunecno 300 dni v roce. Cili idealni podnebi. Jenze!!! Ihned po instalaci panelu je procento ne 30, ale klesa podle zaprasenosti panelu. Behem nekolika dni se muze snizit jen na 5% vykonosti.Je nutno udrzovat panely ciste Umyvani vodou je mozne na male plose. Na velke plose je to nerentabilni (prozatim). Zvysenim ucinosti fotobunky je jedna moznost. Videl jsem prototyp s 65% ucinosti. Take vnejsi obal je z materialu, ktery trenim castic koure a prachu nema pritazlivou silu. Nano uhlikove pyramidy dokazi zachytit az 90% prikonu.Stale jen v laboratori. Vyroba (jeji proces je nakladny) jeste nezacala.

Vyzkum v teto oblasti je nutny. Tem potrebuje financni pomoc. Je CR pripravena investovat do tohoto vyzkumu? V budoucnu to bude velmi lukrativni business.

+1/0
26.11.2017 0:28

M44i47c46h13a16l 17Š76t55a14j95n19r84t 4234911662197

Co pozoruji tak v ČR není zaprášení panelů až tak kritický problém, ale co je tady sakra velký problém tak je prosinec, leden, únor. Existence těchto tří měsíců u nás fotovoltaiku aktuálně vyřazuje jako strategický zdroj energie. Musel by existovat nějaký dlouhodobý sklad energie a to není ani na obzoru.

0/0
26.11.2017 7:40

M68i56l30a15n 60S98m45r43ž 3825414886481

Naopak pane, velkoobjemové technologie ukládání energie jsou známy a spolehlivě pracují, zatím v malých velikostech v SRN, aby se testovaly. Jedná se o technologii Power to Gas, která z přebytečného obnovitelně generovaného proudu vyrábí syntetický metan a vtláčí jej do vysokotlakých rozvodů a podzemních zásobníků. Tato akumulace by v ČR postačovala na mnoho týdnů.

+1/0
26.11.2017 11:01

M85i76c47h50a95l 47Š93t97a66j42n86r85t 4464881852727

Ale proboha já vím, že něco takového je, ale kde to pracuje na větších objemech, než pár MW. Větší měřítko bude tak za 10 let masové ještě pozdeji.

+1/0
26.11.2017 11:40

J69a59n 67R16á15ž 1189323514160

Kdyby byla naděje, že se ekonomické efektivity takového uskladňování elektrické energie dosáhne v reálném čase, myslíte si, že by vláda NSR investovala miliardy Eur do zvýšení kapacity klasické přenosové soustavy, která v současném stavu hrozí častými blackouty?

To, co tady předkládáte je, a ještě dlouho bude, součástí energetické scifi, neb tato řešení vyžadují tak vysoké vstupní náklady, že je není schopna pokrýt ani tak bohatá země, jako je Německo. A že by je pokryly jiné ve dluzích se potácející evropské země, není možno očekávat.

0/0
26.11.2017 16:04

M25i93l45a11n 13S29m73r28ž 3375694366581

Jestli máte ve svém okolí elektrárnu, která jak říkáte produkuje méně, než by měla, i když tam jsou dobré sluneční podmínky, tak majiteli doporučte ať ji reklamuje. Výrobce poskytují záruku výkonu a záruku na pokles, většinou se pohybuje okolo 10 % za deset až 15 let.

0/0
26.11.2017 11:17

J68a87r75o97s68l51a35v 68L44i67m71a 1225727731

Pane Smrzi, prodavam jak jsem koupil. Diskuze s mimy sousedy je jeden ze zdroju informaci. Plochu strechy na jejich rodinnem domku pronajimaji elektricemu podniku. Take parkovaci prostory zacinaji byt pokryvany panely. Maji dvoji uzitek. Jednak jsou pouzity k vyrobe energie a take vam ochranuje auto pred zhavym slunickem Osobne jsem mel jen ohrivac vody na solarni energii. Jen cidla, pracujici jako vypinace v urcite teplote, byli moji brzdou.

0/0
26.11.2017 15:43

M32i73c81h43a77l 53Š95t43a80j53n58r95t 4634231232667

Takové vizionáře fakt miluju. Čísla získaná z USA bude považovat za validní pro ČR. A chtěl by dělat všechno elektrikou nejlépe bez těch ošklivých jaderek, ale počítat bude samozřejmě na dnešní čísla spotřeby energie přičemž nezapomene ubrat něco geniální super hyper eko úspory, aby to vycházelo.

Že do země ročně přitékají desitky a desítky TWh ve fosilních palivech ovšem velkoryse zanedbá.

Takže, s rostoucím podílem elektromobility a snahy vyrábět palivo(a další produkty) přímo z atmosféry či vody, spotřeba energie naopak vzroste. I ti největší eurohujeři mluví něco o 50% OZE na vyrobené energii(a ti samozřejmě taky nepočítají s masivní náhradou fosilního paliva)

Tohle prostě ani těmi nejlepšími "bulharskými" výpočetními metodami neojebete.

+1/0
25.11.2017 20:48

M19i29l59a23n 10S71m91r18ž 3465654966811

Myslím, že je zcela lhostejné, v které zemi svítí slunce a kde je fotovoltaika instalovaná. Rovněž trh je globalizovaný a ceny světové. Takže záleží na velikosti dopadajícího záření. To se u nás pohybuje cca od 950 do 1300 kW/m2 za rok. V USA jsou obecně vyšší hodnot, max o 50%. To lze vyrovnat velikostí zdroje.

0/0
26.11.2017 10:56

Z71b56y32n32ě37k 38H95l10á45s93n90ý 3814627355179

R^

Jenom přidám jeden odkaz ze včerejšího Spiegelu online. Kdyby se do toho Němci, tedy RWE, pustili a opravdu to fungovalo, tak by bylo po starostech s ukládaním energie. Jinak Němci staví asi deset vlaků pro regionální tratě, které budou poháněny vodíkovým článkem.

http://www.spiegel.de/wissenschaft/technik/brine4power-so-funktioniert-die-groesste-batterie-der-welt-a-1179827.html

+1/−1
25.11.2017 19:31

M32i48r71e87k 22T54u76r58e51č62e58k 4723602800732

Pan inzenyr si asi predstavuje ze maly stat, pole a louky zastavime solary a vetrniky, a chemicke nahrazky potravin, syteticke ovoce, zeleninu a jine produkty ktere to rostou budeme nezrale a toxiny vyhonene a preservovane privazet tisice kilometru z Ciny, Argentiny a Indie.

No a kdyz se do techto opře slunce a zafouka vitr tak nebudeme vedet co s tim, na druhe strane kdyz bude zrovna bezvetri, zamraceno anebo v noci, tak vsechno vypneme, vyrobu zastavime a posleme lidi domu...

+1/0
25.11.2017 19:27

M95i21l56a23n 70S33m30r35ž 3675344266231

Pokud vím, tak jsem nikde nepsal, že by se měla zabírat zemědělská půda, a už vůbec ne ta nejlepší na jižní Moravě, kde se tak již ovšem stalo. Víte, že v ČR leží ladem stovky tisíc hektarů ladem (ve statistikách to nenajdete, tam se uvádí trvalé travní porosty, například), jak je to možné? Protože se zvýšila produkce hektaru. Jistě, že na úkor chemizace.

Když bude moc fouka a svítit, tak budeme akumulovat do systémů P2X (Power to "různé možnosti", jako teplo, metan, syntetické pohonné hmoty) nebo do baterií, či dalších navržených akumulačních technologií.

Určitě jsem všemi deseti pro lokální výrobu a lokální spotřebu: potravin energie, základních stavebních hmot. Tohle převážet tam a zpátky je nesmysl.

0/0
25.11.2017 20:01

O30n24d37r76e60j 74L64a69n68d74a 6773830378

ta moznost akumulace v souvislosti se zavislosti u techto zdroju na pocasi ale naprosto zasadni a je to (aspon pokud vim) jeden z dosud nedoresenych problemu energetiky, precerpavacich nadrzi si dalsich 20 asi nepostavime. Mozna se v tom pokrocilo, ale chtel bych videt tu akumulacni jednotku jak funguje v praxi, jakou ma zivotnost atd..

+1/0
25.11.2017 20:35

M94i96l79a69n 78S65m45r28ž 3715964796351

Děkuji za příspěvek, určitě souhlasím, že bychom neměli stavět další přečerpávací elektrárny. Jsou drahé a budí rozpaky. Existuje možnost akumulace do nově profesorem Heindlem navržených gravitačních zásobníků, které jsou mnohem levnější než přečerpávací elektrárny. a především rapidně klesající cena baterií a velkoobjemová možnost syntetického metanu.

0/0
27.11.2017 12:14
Foto

Š49t64ě82p11á23n 13B62i95c41e55r43a 6249842978976

Tak proč se to dotuje?

+1/0
25.11.2017 19:15

M95i21l15a31n 43S72m85r75ž 3355504646881

Protože takový je zákon o podpoře výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů. Ten stanoví, že se bude provozovatelům OZE vyplácet podpora po dobu 20 let v původně navržené výši (zdaněné dodatečně solární daní, to bude brzy předmětem mezinárodní žaloby).

A víte k čemu to je dobré? Protože tento zákon, přijatý v 60 zemích, nastartoval světový nárůst produkce, výzkumu a vývoje.

0/0
25.11.2017 19:52

M68i79l94a58n 27S56m51r21ž 3205804676541

V současné době se u nových zařízení nedotuje ani vítr ani fotovoltaika nad 30 kW, pakliže tedy nedobíhá to co bylo postaveno za dřívějších pravidel.

0/0
27.11.2017 12:31

P70a24v87e94l 48H62e64k 8847796663491

Bylo by dobré to trochu ozdrojovat nebo doplnit příklady. Jak vypadá a na jakém principu funguje 400 MW záloha, kolik je její životnost a podobně? Na jaká zeměpisné šířce se rozkládá onen hypotetický projekt? Jak to bude fungovat v ČR? Od vysokoškolského učitele očekávám kvalitnější článek, tohle působí dojmem povídačky v putyce.

+6/0
25.11.2017 18:56

M16i65l74a45n 61S63m87r57ž 3595574246921

Vy jste tam zdroje neviděl? Jsou to ty modře podtržené. Jinak to,co jsem prezentoval je ekonomická studie, kde jsou uvedena cenová rozmezí, zohledňující umístění zdrojů. I když budeme brát nejvyšší ceny budou stále nižší než fosilní a jaderné ceny. 400 MW je bateriová záloha. Cena je v článku uvedena.

0/0
25.11.2017 19:47

P25a46v96e26l 66H42e86k 8877256523591

Ne, ten jeden odkaz jsem přehlédl. A zálohovat do baterky? To jako vážně? Bezesporu skvělý byznys pro výrobce a solární šarlatány. Selský rozum mi říká nesmysl, drahý nesmysl.

+2/0
25.11.2017 20:26

M60i28l84a89n 36S71m84r79ž 3185114406871

Nikdo Vám nebrání napište lepší, než povídačky z putyky.

0/0
25.11.2017 20:02

M92i51c20h88a56l 31Š32t17a96j56n30r71t 4584501462967

Je to Li on technologie, prostě bateriové pole, staví Tesla. V podmínkách Kalifornie jasné řešení, jak udělat z té solární elektrárny stabilní zdroj, který bude dávat proud třeba i v noci a případně když se přes kalifornské nebe přežene nějaký ten mráček. Plánované uvedení do provozu snad 2021.

0/0
26.11.2017 7:47
Foto

M51i92r78o34s62l15a24v 27M76a72c61e84k 5741765150902

Člověče v Česku nelze vyrábět veškerou energii elektřinu ze slunce, jsme příliš na severu a krajina není pustá aby se dala zastavět soláry. Musí tady být také jiné zdroje, bez nich to nejde. Jste snad akademik, tak si to zjistěte třeba u nějakého fyzika.

+5/0
25.11.2017 18:52

M84i57l14a73n 55S53m39r65ž 3915454616141

Na zajištění celé spotřeby by stačila plocha fotovoltaiky odpovídající 10% zastavěné plochy. To je samozřejmě příměr, ne správné řešení. Průměrný sluneční příkon je lehce nad 1000 kWh/m2. Studie lappeenrantské univerzity předpokládá pro bývalé Československo asi 68% z fotovoltaiky, zbytek většinou z větru a z malé části z biomasy a voda asi 6%.

+1/−1
25.11.2017 19:41
Foto

M96i22r41o84s35l87a38v 25M32a16c35e86k 5371925220832

A ti hoši z univerzity chtějí dát panely naplacato vedle sebe ? To asi nepůjde, měly by se rozmístit tak, jak je v technické praxi obvyklé a tím se plocha zhruba ztrojnásobí. A jak to bude v země, až Evropu pokryje sníh ? To budou hoši z univerzity pucovat tolik kilometrů čtverečních ? A baterie budou dimenzovány na dva měsíce 100% výroby ? To asi v těch nákladech není.

+2/0
25.11.2017 20:27

M69i46l42a30n 50S39m85r10ž 3465714506961

Na pokrytí celé spotřeby fotovoltaikou by bylo zapotřebí pokrýt 10% zastavěné plochy. To Vám připadá nějak mnoho? Na střechy, fasády, brownfieldy, parkoviště... (kreativitě se meze nekladou).

0/0
26.11.2017 11:07

M23i41c27h52a19l 29Š63t41a75j59n85r47t 4894681782327

A byli se tady experti z Lappeeranty podívat v prosinci?

0/0
26.11.2017 7:51

M26i46l62a41n 55S95m54r12ž 3415624676361

Jsou z Finska, tak asi vědí, co je sníh.

+1/0
26.11.2017 11:03

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz