Úterý 31. března 2020, svátek má Kvido
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 31. března 2020 Kvido

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M70i90c62h27a50l 90Š43t77a88j47n91r82t 4264511872437

Řekněme že kdyby ty kecíky o radiaci byly až tak veliká pravda, kolem Ramsaru v Íránu kde je pozadí 400mSv/rok by nebyl vůbec nikdo, přesto je tam populace v pořádku.

Takže fajn, existuje něco jako stochastické(na dávce nezávislé) efekty záření to znamená že jakákoli dávka může něco udělat. Jenže řada lidí má tendenci "zapomínat" s jak malými pravděpodobnostmi se pracuje. A ještě další věc by byla zasadit to kontextu jiných nebezpečí.

Jinak ten článek je teda dost odpadový Rv

19.11.2017 12:35

V55l37a28d75i62m39í71r 66H48r22u28b49ý 4117283234429

Fajn. Teď bez keců: uveďte předpokládané zdroje a zajištění výkonu bez jaderných a uhelných elektráren!! V ČR. Při návrhu nezapomeňte, že slunce svítí jen ve dne (někdy), převážně v létě (v zimním období jen 20 % celoročního svitu). Rovněž vezměte v úvahu, že vítr fouká jen někdy (a někdy zas tolik, že je třeba větrníky zastavit). Nic nechci - jen pár čísel a údaj, jak zajistíte zimní noc.

7.10.2017 8:55

M17i69l16a31n 58S80m79r29ž 3435334726871

Ano, brzy se k tomu vrátím článkem.

7.10.2017 10:08

D22a63n21a 97T26e57n43z77l72e92r 5530402295953

"... bezpečná hranice záření nejspíš neexistuje."

Jak jste na to přišel, autore? Tušíte vůbec, jakým způsobem se náš organismus brání škodám, vyvolaným radioaktivním zářením? Tušíte vůbec, že různí lidé mají tuhle hranici různě vysoko? A paradoxně ti, kdo mají větší potřebu (tedy jsou víc ozáření) mají také vyšší bezpečnou hranici?

Naši předkové byli kdysi vystaveni daleko vyšší hranici přirozeného záření než my. Dneska je ho kolem nás daleko míň. Dalo by se uvažovat o tom, že ho máme naopak málo. Proto také ten, kdo využije například radioaktivní lázně (tedy dostane dodatečnou dávku, která aktivuje jeho imunitní systém) zpravidla uzdraví všechny možné vleklé nemoci. (To vás asi bude šokovat.)

Ta přirozená hranice tu samozřejmě je a činí něco kolem 400 mSv za rok.

6.10.2017 18:00

V77o37k71o93u75n 70V33l59a74d56i45m65i83r 8742578989428

"... bezpečná hranice záření nejspíš neexistuje."

No, tvrdi to predni cesky odbornik na ionisujici zareni RNDr. SSc Antonin Sedlak. Podle nej je kazda davka ionisujiciho zareni skodliva.

6.10.2017 18:28

V38o66k82o53u84n 11V29l32a52d83i45m68i24r 8252748129628

A tato debata zarucenych odborniku mne jaksi donutila podivat se na dnes nasbirane houby na jiznim plzensku. V baraku zde jsem ozarovan trvale davkou 10 uSv/h. Nad plechem s rozlozenymi hriby ( Maronen) je to 50 uSv/h.

A Wiki mi tvrdi, ze davka 6Sv/Y je pro cloveka smrtelna.

6.10.2017 18:36

M12i51c56h48a57l 12Z63á62k88o63u62c60k73ý 2684304731601

Nemůžete být ozařován, radiace v příridě není! je to přece hoax a ten kdo to píše tak trolí, už si tedy prosím vyberte

6.10.2017 21:10

V25o73k45o52u92n 35V52l70a32d85i87m89i59r 8402698629318

?????

6.10.2017 21:42

M71i15c51h92a80l 63Z29á89k94o46u66c71k78ý 2254244931621

Ale jen reaguji na Vás, Vy jste napsal, že je hoax přirozená radiace v přírodě a jiné perly.

6.10.2017 22:48

D10a11n66a 19T19e26n14z76l34e26r 5750712385323

Čím to měříte? :-) Kdy to bylo naposledy kalibrováno?

6.10.2017 21:54

V91o96k51o95u24n 32V67l43a20d26i61m96i87r 8852988529708

Neni to jedno? Z textu je jasne, ze pisi o relativni hodnote a ne o absolutni.

6.10.2017 21:59

D72a95n96a 40T68e95n21z62l88e46r 5250562475523

Rozhodně to není jedno. Ionizujícího záření je hned několik druhů, mají různé působení, počítá se různými koeficienty. A přístrojů je taky několik druhů, které měří různé druhy záření.

Navíc, pokud to nemáte letos kalibrované, tak to můžete rovnou zapomenout. Lidi si často pořizují vysloužilé G-M a myslí si, kdoví co nemají a jak s tím prima měří. Přitom měří jen hausnumera.

6.10.2017 22:09

V27o66k24o73u73n 36V28l98a71d94i65m90i49r 8572218379288

Pokud jste precetla co pisu, musi vam, pokud mate nejake technicke vzdelani byt jasne, ze u relativni hodnote ABSOLUTNE nezalezi na jakemkoliv kalibrovani a druhu pristroje.

Abych vam to polopaticky vysvetlil, kdyz jedete autem a vas nekalibrovany tachometr ukazuje rychlost 50 km/h a jine auto vas predjede, jel rozhodne rychleji nez vy. A je uplne jedno, zda on, ci vy mel kalibrovany tachometr.

V prvni vete mate samozrejme pravdu. Ionisujiciho zareni je vice druhu, o tom pise ve svych pracich i vzpominany RNDr CsC Antonin Sedlak.

Cetla jste od nej neco?

6.10.2017 22:20

D77a80n54a 13T75e40n91z33l10e40r 5430352845513

Pokud byste si o tom něco přečetl vy, zjistil byste, že ne všechny přístroje registrují všechno záření. Pokud jste si tedy stáhl nějakou kvaziaplikaci na mobil a myslíte si, jak s tím měříte houbičky, tak na to rovnou zapomeňte.

Hodnota, kterou vám ten mobil naměřil, je fantazie a její účel je pobavit uživatele. Skutečné G-M se provozují odborníkem, který se stará o jejich kalibraci.

6.10.2017 22:45

P86e72t73r 44P39a73l21e34č25e52k 3720335114732

To si piš že má, dokonce doktoráty, takže tvá pohrdavá poznámka o "výtvarnici" je poněkud...řekněme neslušná, Vláďo.

6.10.2017 22:48

V76l55a63d50i60m27í47r 74H91r49u51b36ý 4317493734959

Genialita pana RNDr Antonína Sedláka je tak světová, že jej lze i vygooglovat - jako adresáta jistého rozhodnutí stavebního úřadu v Čerčanech. Toť vše.

Kolik jiných zpráv přírodovědců, zabývajících se zářením jste prostudoval - že umíte posoudit Sedlákovu genialitu.

7.10.2017 9:03

V83l72a85d52i78m28í75r 23H80r62u16b52ý 4647123394519

Já Vám tu Wiki zopakuji:

"Příklady ekvivalentní dávky pro člověka: z přírodního pozadí 10 μSv za den, rentgen ruky 1 μSv, rentgen zubů 5 μSv, let letadlem (4000 km) 40 μSv, rentgen hrudníku 20 μSv, roční limit pro okolí jaderné elektrárny 250 μSv (při plánování se používá 30 μSv), skutečná dávka v okolí 50 km od jaderné elektrárny 0,1 μSv za rok (asi tolik jako když sníte jeden banán – opět důvodem draslík K-40), dávka v Tokyu způsobená havárií JE Fukušima 40 μSv, CT sken hlavy 2 mSv, roční dávka z přírodního pozadí (asi 85 % obdržené dávky je z přírodního pozadí) je průměrně 4 mSv. Dávka nutná k projevu nemoci z ozáření (deterministických účinků) je přibližě 400 mSv, musí být ale jednorázová. Smrtelná dávka se liší podle jedince, ale udává se 4 Sv a více."

7.10.2017 9:14

D39a27n56a 53T76e91n74z66l14e22r 5790332915133

Pan Sedlák se mýlí.

6.10.2017 21:49

V51o71k60o29u68n 98V47l57a94d58i79m50i69r 8962218939198

Ano, nejuznavanejsi autorita co se tyka ionizacniho zareni v CR se myli.

6.10.2017 22:00

P89e19t98r 95P14a92l29e28č90e97k 3280485664472

A tento titul jsi mu přidělil proto, že říká to co chceš slyšet? Jinak článek je směs lží a technického, fyzikálního jakož i jiného ignorantství.

6.10.2017 22:11

V51o30k77o21u44n 90V45l43a39d14i80m32i96r 8732368329768

Petre, znas ho? Nejvetsiho odbornika na ionisacni zareni v CR? Ten titul mu i pres nespravny puvod pridelili soudruzi.

6.10.2017 22:22

D55a19n12a 89T23e92n16z47l78e41r 5100762115283

Nechoďte na mě s nejuznávanějšími autoritami. Já mám vzdělání a papír na to, abych na takové pany Sedláky dávala pozor. :-) A nejen na takové pány Sedláky, ale také na celé provozy, které využívají ionizující záření. A nejen na to, ale také na provozy, které používají otevřené radioaktivní substance.

Takže mě opravdu neohromíte nějakou implementovanou autoritou nějakého pana Sedláka. Nemá pravdu. Měl by si to dostudovat.

6.10.2017 22:13

P19e37t20r 37P29a91l85e75č13e72k 3560795934252

Já jsem si ho schválně hledal..na to jaká je to údajně strašlivá kapacita v oboru toho o něm internet ví dost málo...;-)

6.10.2017 22:19

V81o94k54o91u68n 31V71l38a63d56i37m36i70r 8722658589448

Asi spatne Petre:

http://www.iaea.org/inis/collection/NCLCollectionStore/_Public/41/072/41072654.pdf

6.10.2017 22:24

P65e38t85r 70P93a86l46e16č40e89k 3790165384432

Odkaz se mi sice nedaří otevřít, ale něco si od něho přečtu, on ten tebou citovaný výrok může v kontextu vypadat jinak.

6.10.2017 22:50

V43l98a89d65i82m85í18r 18H78r55u80b73ý 4627983924309

Témata pana Sedláka na konferenci (kde se může se svojí přednáškou zpravidla přihlásit každý):

" Součinnost inhalace radonu a kouření cigaret při indukci plicní rakoviny " a

"Vplyv nehomogénnej distribúcie produktov premeny radónu na dozimetrické a

mikrodozimetrické kvantifikátory rizika" (společně s dalšími autory).

Obě přednášky jsou zřejmě podle pana Vokouna na zde probírané téma.

7.10.2017 10:02

D22a20n53a 38T89e51n18z54l87e18r 5180852375413

Kdoví kdo to je. Něco jako ta fascinujíc doktorka profesorka, co léčí rakovinu džusem?

6.10.2017 22:50

M91i32c34h23a93l 37Z79á17k81o71u36c57k58ý 2394894291331

Dávám Vám mínus. Každý rozumný člověk ví, ře rakovina se léčí jedině dvěmi ocelovými koulemi průměru 12mm zavěšených na lanku délky 823mm. A to tak, že je dotyčnému narveme do nosních dírek a poté mu vší silou praštíme hlavou o stůl tak, aby veškerou energii nárazu přebral právě již zmíněný nos.

6.10.2017 22:58

V46o22k19o76u68n 61V10l53a91d89i45m76i74r 8772328799478

Ano, jste vytvarnice.

6.10.2017 22:25

D62a58n48a 49T15e65n50z15l37e81r 5110412915773

:-) Také.

6.10.2017 22:39

P64e67t83r 71P72a27l63e33č69e34k 3690125464442

Dana ale teď nemluvila o svém koníčku, nýbrž o svém vzdělání.

6.10.2017 22:45

M39i16l93a14n 77S21m75r40ž 3795824416561

Každé ionizující záření může vyvolat ireversibilní změny v genetickém materiálu. Jedna jediná částice. Neexistuje bezpečná hranice, třeba zde: http://www.abc.net.au/science/articles/2011/03/31/3177889.htm

Argumentovat výlučně radiací v lázních opomíjí všeobecně uznávané komplexní působení lázeňské péče.

6.10.2017 18:52

M68i71c41h79a97l 21Z98á21k80o19u89c16k58ý 2614824391871

Může. A jak se odstinujete? Žijeteě v olověné krabici, obalené celofánem a betonem? Vzduch jde přes filtry, vodu destilujete? Nejite? Nebo jak to děláte?

6.10.2017 19:18

D24a79n12a 29T15e74n30z86l96e63r 5790122335863

Ano, každá jedna částice může vyvolat změny. My v sobě ovšem máme dva různé mechanismy, které tyto změny průběžně opravují. Ostatně ty nejhorší změny je rozstřelená šroubovice DNA, kterou ničí nejen ionizující záření, ale také kde-co třeba volné radiály.

Kdybychom tyhle dva systémy neměli, jsme dávno všichni mrtví, protože ve vašem těle každou sekundu probíhá kolem 3000 - 5000 radioaktivních rozpadů (tělesná aktivita 3000 - 5000 Bq). Plus kolem minimálně 10 000 změn, které jsou způsobeny něčím jiným, jestli si to číslo dobře pamatuju (může být i vyšší).

Náš opravný systém zklame až v při určité hodnotě ionizujícího záření - v momentě, kdy už nestihne škody opravovat.

400 mSv zhruba...

Alkoholici a lidé, kteří jsou průběžně vystavování menším dávkám záření - mají tuhle hranici výš.

Nejde o lázeňství, jde o vliv radioaktivity v prameni samotném. Lidé, kteří využijí radioaktivní prameny (v tom se koupe), tím nakopnou svůj imunitní systém, takže začne opravovat i všechny jiné škody.

Mimochodem - tyhle lázně zanali už severoameričtí indiáni, tam se prostě chodili koupat do pramene, protože věděli, že jim to dělá dlouhodobě dobře.

6.10.2017 22:06

M10i39c25h57a91l 90Z88á35k57o12u34c62k30ý 2264874541251

Autor i studie to myslí tak, že i minimální (limitě se blížící nule) radiace může způsobit změnu a mutaci. S čímž se dá souhlasit. Jenže je to vtipné. Protože to by nebyl život. Ne každá mutace je špatná...A jak píši jinde, radiace s námi je, jde jen o množství a tím pádem o riziko..ale to nevysbětlíte některým

6.10.2017 21:17

D38a46n51a 64T13e38n37z62l95e20r 5910112575293

Čistě teoreticky vzato - vždycky uškodí ona jedna jediná částice, která způsobí škodu, kterou neopraví imunitní systém, nebo ji opraví nešťastně.

Podobné škody se ale pozorují až od těch 400 mSv.

6.10.2017 22:19

M19i56c31h89a75l 43Z13á89k47o98u88c31k10ý 2934524531141

já vím:-) A proto jde o to, spočíst riziko, Jaká je možnost záchytu zaření lidskou buňkou atd. Když zachytí, co se stane. Vše jsou výpočty a proto s Vámi soulhasím, nejou to čísla cucprst..

6.10.2017 22:31

M98i52c47h51a64l 80Z31á95k11o87u93c94k80ý 2954344101821

Boha, záchytu záření...no nic, dnes už raději jen to víno:-)

6.10.2017 22:35

D24a16n97a 35T21e21n22z47l97e52r 5750812385423

R^

6.10.2017 22:53

M20i51l16a92n 58S19m76r54ž 3745984926741

Ano, různí lidé jsou různě citliví, to je pravda, jak byste se mohla dočíst v citovaném článku autorů z mnichovského Strahleninstitutu (i dalších od stejných autorů). Například tento: http://www.focus.de/wissen/mensch/naturwissenschaften/tid-25746/der-gorleben-effekt-das-raetsel-der-verlorenen-maedchen_aid_750504.html

Citlivější jsou dívky, resp.jejich embrya které se vůbec nenarodí. Toto je statisticky dokumentováno z okolí většiny jaderných elektráren v různých zemích.Jedinou výjimku tvoří anglické JE, když ale přihlédnete k jejich lokaci, zjistíte, že jsou na místech u moře, kde je silný vítr.

Provozovatelé JE samozřejmě tvrdí, nic neuniká, nicméně počet chybějících dívek v okolí úložiště Goerleben je vyšší než okolo JE.

Scherb píše, že "kritici neuvedli žádnou jinou možnost snížení sex odd... možnost ale nelze dokázat kauzálně, pouze statisticky, stejně jako spojitost kouření a rakoviny plic..." Obdobná změna poměru pohlaví byla dokumentována v Hirošimě i po jaderných pokusech v 50. a 60 letech.

7.10.2017 10:07

M54i18c94h66a12l 64Z30á26k79o45u55c77k86ý 2414354131651

Za dejme tomu 80 let došlo pouze ke třem fatálním nehodám. Černobyl, kde díky použití reaktoru RBMK, delitentstvi obsluhy, politickému tlaku došlo k čemu došlo. Nasledky? Dnes jedna z nejzachovalejších přírodních rezervací. Tisíce mrtvých. Majak, stovky mrtvych, diletantství v zárodku vývoje JE. Fukusima. Ignorování doporuceni, diletantství ohledně zálohy, ušetření v rámci provozu-umisteni u moře. Mrtvých? Three mile Island. Lokalni. Jaslovské Bohunice. 2 mrtvý. A dalších pár nehod Anglie, Fr, Japonsko, Rusko. Vše lokální význam. To za 80 let a provozu stovek reaktoru...

6.10.2017 17:10

V38o55k24o71u55n 83V52l74a13d75i90m15i69r 8402988429468

Mate pravdu. Vsude selhal jen ten lidsky faktor.

6.10.2017 17:22

D65a13n52a 41T50e20n60z21l61e74r 5950372155263

Kolik mrtvých tu máme za těch 80 let po celém světě v dolech? A kolik otrávených při těžbě lithia?

6.10.2017 18:02

V82o72k87o46u53n 77V12l98a34d51i90m97i88r 8392208199148

Ja to nevim, ale vy se o to zajimate, tak mate namet na pristi clanek,

6.10.2017 18:24

V55o45k49o75u32n 60V34l86a44d63i60m92i18r 8562478969588

A ze dnes selhl lidsky faktor take na A96, kde magor v Range Roveru se ritil skrz Rettungsgasse a smet ridice vystupujiciho z nakladaku jste jiste videla ve zpravach.

A ted si predstavte takoveho magora u vas v Gundremingen.

6.10.2017 18:40

M17i42c81h93a54l 63Z44á65k77o10u49c51k31ý 2314114511691

Jak jen v dolech. Počítejte přírodu. Viděl jsem to ekologické nadšení v Krušných horách, kde kvůli pár vetrnikum vykáceli lesa aby je tam bylo možné dovézt. Asfalt v lese. To je ekologie. Vyrobit panel, na jehož výrobu a recyklaci a údržbu spotřebují více energie, než za celou životnost výrobi, to je také ekologie. Pálit biomasu, místo jídla pěstovat. Kácet kvůli tomu pralesy. Ničit ornici, devastovat půdu obecně, povodňové riziko, to ekoteroristé nejsou schopni vidět. Ale pan autor nám tu bude psát něco ó rizicích.

6.10.2017 19:27

M49i90c64h50a60l 22S62e58d19m24í51k 3169255946531

Autor působil na VŠCHT 20 let ve funkci asistenta.

http://www.adeptts.cz/?id=19-studie-a-postupy&osoba=smrz

Tato informace svým způsobem koresponduje s úrovní tohoto článku.

6.10.2017 15:09

M11i40c31h77a37l 20Z11á80k15o19u53c59k83ý 2454224421581

Mně jen překvapuje, že člověk který má ostatní učit myslet, prioritizovat, definovat rizika, mít nadhled a snažit se vždy najít optimální cestu (tedy mít inženýrský pohled) napíše takto jednostranný, nepodložený, nefaktický článek. jestli takto probíhá oponentura na VŠCHT.....

6.10.2017 15:18

J50o48s16e55f 41L17e56i29n28e44r 8457499927582

A proto čas nejvyšší přejít na ňadernou energii. Riziko je podstatně nižší a pochopí

to dokonce i Jirka Jelimánek.:-)

6.10.2017 15:04
Foto

J61i15ř94í 50H90e98r32m24á59n48e20k 4596412162610

Děkuji za uznání. A jaké přízvisko dáme tobě? Pepíkuskočnámpropivo?

6.10.2017 16:21

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz