Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J34a49n 63Ř91e66h35á12č53e82k 7770246101875

Ta udržitelnost je kritická - přelidnění začíná způsobovat opravdové problémy, nejen ve vztahu ke znečištění prostředí, ale také v naší produkci odpadků a koneckonců i v mezilidských vztazích. Když měla každá rodina své vlastní údolíčko, dalo se spolu vycházet lépe než když je v každém údolíčku těch rodin tisíc.

Jen bych trochu nesouhlasil s tou energií. Ty solární panely i větrníky mi v krajině přijdou jako pěst na oko (nehledě na to, že zabírají zemědělskou půdu). Osobně bych raději viděl jádro (a v budoucnosti se snad podaří i ta termonuklární varianta).

0/0
30.5.2019 20:28

J37a71n 93S72i12n57n33r75e22i35c66h 6103705580871

Otazka studenta: Jak je mozne hovorit o efektivnosti el. auta, kdyz kazde vozi mrtvy naklad 7az 8 metraku mrtve vahy v podobe baterie. Je to jako jizda s osmi spolujezdci. Automobilka Renault, ktera uvazuje o fuzi s koncernem Chrysler-Fiat prodava el auta kazde se ztratou $20 000. Tento ztratovy polostatni podnik pribiraji Americane pouze proto, aby se vesli do CO2 limitu a mohli vesele vyrabet polonakladaky se spalovacimi motory, ktere jsou doposud rentabilni.

0/0
30.5.2019 18:36

M47i29l61a57n 39S90m40r31ž 3465264136781

Tesla má baterií méně než 600 kg. Menší auta budou mít menší baterie, záleží na tom, k čemu se auto užívá. Odečíst můžeme palivovou nádrž vč.paliva, motor, převodovku a diferenciál, systém mazání, chladič s náplní. Určitě to bude více než 200 kg. Elektroauto je efektivní, když se bude nabíjet obnovitelně generovanou elektřinou a budou-li se baterie recyklovat, alespoň tak jako se recykluje fotovoltaika (96%), budou-li časem vyvinuty baterie s menší materiálovou náročností (Na,Mg), v čemž již bylo dosaženo zajímavých úspěchů.

0/0
30.5.2019 19:44

J83a94n 62S49i26n72n21r48e74i32c63h 6723125890921

Tesla , model S, vaha baterie 1600 lb, t. j. 720 kg. Provoz (bez dotaci) asi 3 krat drazsi nez se spalovacim motorem. Dojezd asi 600 km od nabijecky k nabijecce (rychlonabijeni 20 min ) no a za million Kc, nekupte to !,

0/0
30.5.2019 22:46

M10i72l50a65n 10S35m41r94ž 3935394936481

Koukám, že máme různé zdroje. Pro většinu uživatelů je při průměrném denním dojezdu 50 km je 600 km poněkud nadhodnocená vzdálenost. Ti co jezdí pravidelně více mohou v budoucnu tankovat solární paliva (ne biopaliva).

0/0
31.5.2019 7:42

J39a97k80u63b 50K65n40e29c95h38t40o13v59s54k84ý 3760986541392

Zase existují pouze gymnázia.

0/0
30.5.2019 17:51

V93l65a87d49i37m45í52r 61H22r82u68b31ý 4537313424279

Ad 1. Možná je elektřina, vyrobená solárem (větrem) lacinější, než z jiných zdrojů - ovšem pokud neuvažujeme náklady na udržení záložního výkonu. Jak drahá bude elektřina z těchto zdrojů, až nebudou klasické zdroje? Kolik bude stát, až bude potřebný výkon využíván je z jedné čtvrtiny či pětiny (protože musíme dimenzovat na zimní měsíce, s poloviční intenzitou a jen osmihodinovou dobou svitu). Kolik bude stát akumulace, nejen denní, ale i týdenní (ne každý den slunce září)?

Ad 2. Jo ták, ono se něco vyplatí s ohledem na až 70% dotace? Možná provozovateli, nikoliv občanovi (spotřebiteli). Ten totiž zaplatí ty dotace (nikdo jiný k jejich zaplacení není). Jen maličkost: Ani při žádosti o dotaci na Vás takový nesmysl, abyste ekonomické vyhodnocení dělal s dotací, nepožadují. I takto pojatá návratnost je za podmínky 100% využití vyrobené energie, tady za předpokladu existence náhradních zdrojů na noční a zimní období (nebo odpovídající - drahé - akumulace). Odporné matení pojmů!

Ad 3. Nestarejte se o svět. Starejte se o ČR (jádro téměř 40 %), případně Evropu (15_% po zahájení odstávek - a vyvolaném rapidním růstu cen elektřiny).

Ad 4. Určitě můžeme sázet stromy. Vše ostatní je méně než science fiction.

Dál už mně nebaví vyvracet nesmysly.

0/0
30.5.2019 9:57

M98i44l34a82n 19S60m34r61ž 3805764226351

1. V SRN je elektřina z vlastních fotovoltaických střech od roku 2016 levnější než od dodavatele i v těch chvílích, kde slunce nesvítí. Tedy z akumulátorů. Proč neuvažujete s větrem, ten přece fouká právě v zimě a přechodných obdobích více a mluvíte jen o slunci? Základní zásobování bude spočívat na přímé energii slunce a větru, tak předpovídají všechny energetické scénáře (Breyer http://energywatchgroup.org/wp-content/uploads/EWG_LUT_100RE_All_Sectors_Global_Report_2019.pdf nebo Jacobson a Delucchi ze Stanfordu: https://web.stanford.edu/group/efmh/jacobson/Articles/I/CountriesWWS.pdf

Podle Breyera bude cena úplně obnovitelné elektřiny, včetně akumulace a nutných sítí nominálně nižší než je dnes. Pohrdáte názory profesorů ze Stanfordu a Lappeenrata? Máte věrohodnější informace?

Náklady na akumulaci klesají obdobnou křivkou jako klesaly náklady na fotovoltaiku.

2. Reagujete na polovinu věty. Dotace z programu Zelená úsporám nejsou dotacemi ze státního rozpočtu, ale z peněz, které byly získány prodejem emisních povolenek. (Jakkoliv je emisní obchod z velké části nesmysl). Takže český občan tyto dotace neplatí.

3. Myslíte, že u nás postavíme hodně vysoké zdi, aby se atmosféra nemíchala? Jak se nestarat o svět, když je všechno propojeno? Obnovitelné zdroje nepovedou k nárůstu cen, ale k jejich snížení. Výrobní ceny OZE stále klesají viz zde: https://1-stromvergleich.com/strom-report/strompreis

4. Můžete blíže specifikovat některé údaje, které jsem uvedl, jako nesmyslné?

(Co je nesmyslné na solárních pohonných hmotách? Např. na syntetickém metanu či jeho parciálně oxidované formě? Výroba metanu z obnovitelné elektřiny již v Německu pracuje na mnoha místech.)

+1/0
30.5.2019 11:02

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz