Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J25a29n 87R17á53ž

5. 5. 2019 10:35

Že přestat kouřit vyžaduje pevnou vůli, možná, ale je to druhotné a často jen výmluva, proč nepřestat. Že silný kuřák, který přestane den ze dne kouřit má skutečné abstinenční příznaky je nesmysl. Záleží jen na tom jak silný je motiv k rozhodnutí nekouřit.

Příběh první - můj vlastní: Byl jsem silný kuřák a v nemocnici místo zápalu plic , mi diagnostikovali rakovinu. Od toho momentu zmizela zcela touha si zapálit a žádný abstinenční příznak jsem na sobě nepozoroval. Už je to pět let a opravdu mne od té doby ani na chvilku nenapadlo, že bych si dal byť jednu cigaretu nebo dříve tak oblíbený doutník.

Příběh druhý, kamaráda: Po tom, co se vrátil z balkónu, kam si šel na cigárko, si mu sedl na klín jeho tříletý synek. Podíval se na něj a řekl: " Tatínku, kuřáci umírají brzy. A já bych chtěl,abys byl se mnou dlouho, tak Tě prosím, nekuř!" Od toho okamžiku žádná cigareta a žádný abstinenční příznak jsem na něm také neviděl.

1 0
možnosti
MS

M34i23l45a94n 91S51m18r98ž

5. 5. 2019 15:50

Děkuji za příspěvek, uvedené příklady jsou obdobou mého příspěvku, jsou ale motivovány strachem či obavou. To jistě jsou silné emoce.

0 0
možnosti
Foto

Moc dobře se mi to četlo. Jen nevím, jestli je ta první věta o závislostech pravdou - některé závislosti, například každé ráno si vyjít do lesa, nepovažuji za škodlivé. A přesně tak, nemá cenu se pro cokoliv stresovat a chtít to okamžitě změnit. Ta vhodná chvíle teprve přijde.

1 0
možnosti
  • Počet článků 59
  • Celková karma 15,78
  • Průměrná čtenost 1019x
Působil jsem na katedře energetiky VŠCHT. Jsem autor a spoluautor desítek odborných publikací a patentů a od roku 2003 viceprezident evropské asociace EUROSOLAR, usilující o úplnou náhradu fosilních a jaderných zdrojů obnovitelnými. Účastník rozvojových projektů v Zambii 2005-2010. Baví mě ekologická výchova a práce s mládeží.

Kdybyste se chtěli dozvědět víc o obnovitelné energetice,  o její perspektivě i o zásadních limitách současné civilizace, rád k vám přijedu na přednášku s diskuzí. Napište na: milan.smrz(et)eurosolar.cz

Seznam rubrik