Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

Le Mené - byly projekty realizovány výhradně bez dotací? Nebo dvě třetiny investic zaplatil francouzský daňový poplatník a profit z těchto daní má malá skupina obyvatel obce?

Pilatus Airceaft (PA) - panely na střeše pokrývají spotřebu elektřiny fabriky? Ona pracuje pouze ve dne? Jen ve dne ji totiž mohou fotovoltaické panely zásobovat. A jen ve slunečním letním dni plným výkonem. V ostatní době je spotřeba PA kryta klasickými zdroji. Těmi zdroji, které ve dne byly jen v pohotovosti, nevyužity. Takto budete umět provozovat soustavu s plným (letním, slunečným) výklonem celého státu?

Conect - vlastníci střech dostávají 5 euro na instalovaný kWp tedy na roční výrobu cca 1 MWh. Takže kromě ceny panelů, instalace a provozu další "profit" odběratelů: + 120 Kč/MWh. Nechci domyslet, pokud by výkon pokryl požadovaný příkon (ovšemže ve dni dostatečně slunečném.

1 0
možnosti
MS

M68i37l10a93n 61S42m37r25ž

20. 11. 2018 15:07

Pane Hrubý, jestli to bylo zcela bez dotací nevím, můžete se jich na to zeptat http://www.mene.fr, i kdyby, dotace do fosilní a jaderné energie jsou řádově vyšší a profitem je klimatická změna či jaderné ohrožení a problémy s odpadem. To je príma, na to si rádi připlatíme, nebo ne? Ostatně další fáze projektu jak psáno, budou bez vládní podpory.

Jak by bylo možné, že by OZE (projekt z Tobelu) snižovaly nájem, myslíte si že to švýcarská vláda doplácí?

Ano, letecká fabrika pracuje jen přes den. V popisu projektu je napsáno, že Pilatus 13% roční energetické produkce prodává. Když nesvítí slunce, odebírá elektřinu z jiných zdrojů, ale zůstává vývozcem elektřiny, stejně jako ČR nebo SRN jsou exportéry energie, ale někdy elektřinu dovážejí.

0 0
možnosti
VH

"..........obnovitelnou energetiku, která přináší profity ............., financím svých uživatelů a decentrálním charakterem podporuje soběstačnost a sílu komunit."

Fakt? Opravdu máme finanční profit z platby za "zelenou elektřinu"? Opravdu máme finanční profit z růstu cen elektřiny, způsobeným stále větším záložním výkonem klasických elektráren? Opravdu mají jen trochu větší komunity systémy zcela ostrovní, opravdu nejsou připojeny na síť?

1 0
možnosti
MS

M96i82l92a40n 75S23m27r63ž

20. 11. 2018 15:11

Srovnáváte minulou vysokou cenu se současnou nízkou cenou. Proč by měly být ostrovní? Je snad ČR energeticky ostrovní?

0 0
možnosti
TT

Už vím, podle čeho si to jméno zapamatuju, abych neklikal na nesmysly věřícího. R^

0 0
možnosti
MS

M74i86l13a92n 37S31m12r43ž

20. 11. 2018 15:17

Možná že, pane Tatíčku, máte nějaký lepší nápad jak dekarbonizovat energetiku a celé hospodářství? Třeba vystavět několik dalších tisíc jaderných reaktorů? Kde, za co, kde najít uran na provoz?

Nebo nechat pyromany dále pálit fosilní paliva a doničit celou zemi?

0 0
možnosti
VM

V78á81c69l39a79v 82M24a74c96h

19. 11. 2018 19:11

Evropské sluneční projekty propagují obnovitelnou energetiku, která přináší profity životnímu prostředí,

..... toto je v řadě případů sporné - řepka, soláry na zemědělské půdě .....

financím svých uživatelů

... to je černý humor?? Nebo dotace nosí ježíšek a platí je ze svého

a decentrálním charakterem podporuje soběstačnost a sílu komunit

... a zde s Vámi souhlasím, neboť až začnou platit vyhlašované limity na emise naftových motorů, vrátíme se ke starým soudržným zemědělským komunitám s koňmi

1 0
možnosti
VV

Pane Machu solary na zemedelske pude jsou davnou minulosti. Uz leta, skoro desetileti frci solary na strechach budov.

Tam mate pri vhodne konstrukci hned dve mouchy jednou ranou.

0 0
možnosti
JS

Evropský parlament se vyslovil pro přísnější snížení emisí oxidu uhličitého u nových aut, než navrhovala Evropská komise. Europoslanci zvedli ruku pro návrh, podle kterého od roku 2030 nově vyrobená auta budou muset vypouštět o 40 procent oxidu uhličitého méně, než stanoví norma pro rok 2021. Asi nejhorší na celém zpřísnění emisních limitů je, že jsou stanovovány arbitrárně bez hluboké a technicky podložené diskuse s odvětvím, které patří mezi ekonomické pilíře hlavních evropských ekonomik.

Výrazného snižování emisí se obávají výrobci aut, podle nichž to povede k zániku pracovních míst, ke snížení konkurenceschopnosti a k podvázání ekonomického růstu. Tento názor zastávají i některé unijní země s velkým automobilovým průmyslem.

5 0
možnosti
VV

Co jineho byste od tech vyrobcu ocekaval?

Vzdy kdyz meli neco udelat narikali ze to bude neskutecne drahe a budou muset propoustet. Vzdy vydirali vlady hrozbou propousteni.

0 1
možnosti
  • Počet článků 59
  • Celková karma 15,78
  • Průměrná čtenost 1019x
Působil jsem na katedře energetiky VŠCHT. Jsem autor a spoluautor desítek odborných publikací a patentů a od roku 2003 viceprezident evropské asociace EUROSOLAR, usilující o úplnou náhradu fosilních a jaderných zdrojů obnovitelnými. Účastník rozvojových projektů v Zambii 2005-2010. Baví mě ekologická výchova a práce s mládeží.

Kdybyste se chtěli dozvědět víc o obnovitelné energetice,  o její perspektivě i o zásadních limitách současné civilizace, rád k vám přijedu na přednášku s diskuzí. Napište na: milan.smrz(et)eurosolar.cz

Seznam rubrik