Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

H67a94n81a 65V96l15k24o47v94á 9635284452954

Máte pravdu. Někteří mí známí co mají již dost majetku v nemovitostech ve městech se orientují na pozemky v odlehlých končinách (i zde v ČR) kde je hlavním kriteriem spodní voda.

0/0
21.9.2018 21:17

D84a54n32a 10T59e44n84z84l82e12r 5690962795493

Tak vám připadá, že doba, ve které žijeme, je identická se zásahem velkého meteoritu?

Aha... :-)

+1/0
21.9.2018 21:16

M43i83l28a32n 36S64m24r15ž 3515804546531

Ano, během několika let velmi pravděpodobně.

A Vy si, vážená paní myslíte, že můžeme konat stále jak konáme? Emitovat skleníkové plyny, vypouštět jedy, ničit včely, kácet tropické pralesy, vysoušet mokřady, rvát z útrob země kovy, atd., a to tak dlouho, jak se nám zlíbí?

To proto, abychom se (údajně) měli ještě lépe a opravdu si myslíte, že nás země nesetřese (aniž bych ji přisuzoval jakékoliv antropické vlastnosti)? Ale ona to již činí, právě v tuto chvíli, například metanovými emisemi z arktických oblastí, z míst které se ohřívají nejdramatičtěji,

Nejdramatičtější není pokles plochy arktického ledu, ale extrémní snížení jeho objemu.Za 40 let došlo k poklesu zářijového objemu ledu z 18 na 2 miliony km3. Velmi pravděpodobně (McPherson říká za rok nebo za dva) zmizí letní led v Arktice úplně. Co se bude dít dále? Plocha pro zvýšenou absorpci se zvýší o 3% a díky rozdílu albeda mezi ledem a mořskou hladinou, se bude Země ohřívat asi o 2% více než dosud. Golfský proud pravděpodobně zeslábne, ale jeho zbytky ovlivní teplotu arktického moře? Nevíme, je to ale možné.

Zvýší se teplota nad předpokládané hranice a zásadně omezí zemědělskou produkci. Co bude následovat je jasné. Bohužel.

0/0
28.9.2018 11:33

M66i75l19a31n 60S84m83r70ž 3165184116741

...nejenom identická, ale dokonce horší, jak se můžete dočíst v tomto příspěvku: https://skepticalscience.com/Rapid-climate-change-deadlier-than-asteroid-impacts.html

0/0
2.10.2018 17:02

M28i52l21a81n 22S78m94r10ž 3355734646601

Chápu, že téma tohoto článku není nijak atraktivní, a hlavně následky našeho bezuzdného ničení planety - společného domova nelze svést na žádné konkrétní pachatele. Možná jsou někteří vinni více než jiní, ale v podstatě jsme vinni všichni, ti co činní i ti co mlčí, ale takhle to bylo asi vždy. Guy McPherson říká, že nám zbývá jenom láska...

0/0
21.9.2018 21:08

O78l10g22a 68P30a39v27l58í78k88o41v28á 6164928477452

Řekla bych, dělejme správné věci a žijme. Vesmír je nesmlouvavý a albíni ho neukecají :-)

0/0
21.9.2018 0:02
Foto

J93a65k21u36b 75R26o57t18h 5229123321396

Vzhledem k tomu, že vám o lidi vůbec nejde a nikdy nešlo, odpovídám na titulní otázku: Nevím, kolik zbývá vám, ale Zemi ještě pár miliard let zbývá. :-/

+4/0
20.9.2018 12:36
Foto

J11a58k53u40b 12R53o69t81h 5849713121856

A dodám - pokud by ovšem globálně zvítězil váš děsivý alarmismus a vize masového žití v ekovesničkách, tak lidstvu moc času nezbude.:-/

+4/0
20.9.2018 12:39

M77i83l25a49n 62S79m63r15ž 3855574636401

Milý pane, já jsem přece nepsal, že by všichni měli bydlet v ekovesničkách, to mi podsouváte. Napsal jsem v diskuzi, že já jsem vždycky chtěl v takové komunitě bydlet.

Nicméně si myslím, že by dobrou cestou řešení je decentralizace. Globalizace nám podstrčila především zájmy globálních hráčů. Nebo snad potřebujeme/te například globální firmu na výrobu obložených žemlí?

0/0
20.9.2018 15:54
Foto

J18a52k33u13b 82R63o60t17h 5379943291766

Ne. Nepotřebujeme. A žádná taková neexistuje.:-/

0/0
20.9.2018 16:12

M39i86l86a14n 48S76m63r19ž 3925194506961

... vy neznáte McDonald?

0/0
21.9.2018 8:05

J42i41ř67í 58U32r67b33a24n 4114886983938

Alternatívní Nobelova cena - CO TO JE? Rv už z toho názvu vyplývá, že je to podvod. To si každý může vzít Nobelovo jméno "do huby"?

+2/0
20.9.2018 12:18

M11i45l77a12n 17S50m77r49ž 3875954726331

Right Livelihood Award, také nazývaná Alternativní Nobelova cena, je udělovaná ve Stockholmu od roku 1980 každoročně z fondu švédsko-německého filantropa Jakob von Uexkülla. Na rozdíl od tradiční Nobelovy ceny se cena neuděluje politikům a vědcům podporovaným korporátními zájmy, ale osobnostem, které se zasloužily o lidská práva, životní prostředí a spravedlnost. Patrně z ideologických důvodů se o této ceně v českých zemích téměř vůbec neví.

0/0
20.9.2018 15:37

J91i76ř10í 47A79l10e31x24a 5426826155498

"Ekonomie" není důležitá, ale ekonomika ano - bez ní nelze žít.

+1/0
20.9.2018 11:53

J32a91r58o15s36l94a61v 37K97v86a20p46i40l 9846166844673

Za určitých okolností lze žít i bez ekonomiky. Třeba takový Robinson Crusoe nejspíš bez ekonomiky žil... Teď mě napadá, jestli se právě z příkladu Robinsona Crusoa nedá odvodit, v čem spočívá problém vlivu člověka na klimatické změny.

0/0
20.9.2018 12:08

J71a56r54o45s94l35a39v 90K33v76a31p88i77l 9786676624723

No fajn - a co by s tím problémem měl člověk, který si přečte tento váš blog, asi tak dělat? Vzhledem k tomu, že používáte internet, patrně máte i mobil, televizi, pračku, ledničku, někde nejspíš bydlíte, svítíte, topíte, nějak se dopravujete, nakupujete jídlo a jiné zboží ve veřejné obchodní síti, chcete mít na ulicích bezpečí, zdravotní péči atd., pak toto všechno musí někdo zajišťovat, ale nejen pro vás, nýbrž pro obrovské množství lidí, a vy sám žijete v zásadě konzumním životem. Přispíváte tudíž také k tomu, před čím varujete.

V tom, co o sobě sdělujete, jsem si přečetl, že jste zaměřený na obnovitelné energie - domníváte se, že jsou samospasitelné?

0/0
20.9.2018 11:28

I61v84o 57B29o44u60š11e 5202947938

Clovek by se mel zamyslet. Myslet muze kazdy, i kdyz samozrejme zije konzumnim zivotem, ono to ani jinak nejde. Otazka jak moc konzumnim.

+1/0
20.9.2018 11:39

J88a89r10o48s24l24a38v 73K21v57a94p85i96l 9326746454713

Zamysle, říkáte? Aby mu z toho myšlení nezačala stoupat z hlavy horká pára - to by zvyšovalo globální teplotu.

0/0
20.9.2018 12:04

I84v16o 18B19o40u78š77e 5222547108

Zkuste to taky, zamyslet se.

0/0
20.9.2018 12:08

J20a52r21o92s44l84a40v 45K11v42a75p81i73l 9626506924513

A vy už jste to zkusil?

0/0
20.9.2018 12:09

I24v66o 97B60o95u69š25e 5382347888

Proc myslite, ze vam to doporucuju?

0/0
20.9.2018 14:05

J84a79r58o30s69l12a69v 38K63v67a45p11i51l 9226916384433

Protože radši doporučujete než myslíte?

0/0
20.9.2018 14:36

M38i19l33a44n 56S89m85r36ž 3965864116581

Co by měl člověk dělat - mluvit o tom, psát o tom, hledat řešení a pohnout s veřejným míněním, pohnout s politiky... a nebo sedět a čekat, až nás to dostihne?

Pokud se týče mého životního stylu, myslím že žiji velmi úsporným životem: televizi jsem nikdy neměl, nemám chatu ani jiný weekendový dům, neholduji cestování, pakliže tam nemám něco na práci a jsem téměř celý život vegetarián. Rád bych žil v ekovesničce či cohousingu, ale po několika nezdařených pokusech jsem ztratil chuť se o něco takového dále pokoušet.

V letních měsících jsem v Českém lese, kde pořádám nejrůznější teepee tábory pro děti mládež rodiny s dětmi s cíleně nízkou emisní stopou.

+1/0
20.9.2018 11:41

J55a51r77o15s59l50a60v 31K82v54a22p71i91l 9216386824773

Žijete úsporným životem? A pozorujete, že by toto vaše počínání mělo nějaký pozitivní vliv na klimatické změny?

"...mluvit o tom, psát o tom, hledat řešení a pohnout s veřejným míněním, pohnout s politiky..." - z těchto slov je patrné, že spatřujete řešení v prozření a dobré vůli lidí, což je naprosto naivní. Erazim Kohák si podle svých vlastních slov kdysi myslel, že když uteče do přírody, nebude toho k životu moc potřebovat. Teprve v domě z prken v divočině poznal, kolik toho potřebuje od lidí, kteří žijí nad sebou ve vysokých domech v Bostonu. A pak, když on si tam postavil svůj domek, byl široko daleko jediný a občas tam zahlédl i horského lva. Za pár let byly v okolí podobných domů desítky a horský lev zmizel...

0/0
20.9.2018 12:02

M64i56l48a13n 40S80m98r25ž 3645494336681

Vážený pane, ve svých letech nespatřuji řešení v prozření a dobré vůli lidí. Ale veřejné mínění, třeba podnícené obavami o osud našich dětí, může pohnout politiku - vznikne společenská poptávka. Jsem přesvědčen, že bychom měli co nejrychleji přestat spalovat fosilní paliva a jadernou energii. Každé místo má dostatek své lokální energie.

A pak bychom měli opustit bezbřehý materialismus, který ostatně žádnou spokojenost nepřináší, viz například zvyšující se spotřeba antidepresiv (dvojnásobek od roku 2000) a dalších psychofarmak i drog.

0/0
21.9.2018 8:17

J44a43r14o82s36l14a22v 93K33v45a61p50i77l 9226556644213

Operujete se samými vágními pojmy - veřejné mínění, společenská poptávka, osud našich dětí, bezbřehý materialismus, a mícháte klimatické změny s ideologií a doufáte, že se vám na ty prázdné řeči bude chytat čím dál víc lidí. Ve skutečnosti ale víte o jevech, které vidíte jako hrozby, velmi málo. Antidepresiva a drogy nemají s klimatickými změnami a spalováním fosilních paliv nic společného.

0/0
21.9.2018 8:34

M72i63l77a56n 53S29m31r54ž 3205514206961

Antidepresiva přece ostře kontrastují s údajně spokojeným životem v materialisticky orientované společnosti. Jsou obrazem sociální destrukce, která souvisí nikde nekončící stále rostoucí spotřebou a vyprácdněným životem. V USA se antidepresiva předepisují šestiletým i mladším dětem.To přece není normální.

Osud našich dětí je pro vás prázdný pojem, i třeba vašich?

0/0
21.9.2018 14:15

J15a44r85o20s97l24a19v 77K66v19a84p33i69l 9836416204853

A to vám řekl kdo, že antidepresiva jsou obrazem sociální destrukce? Nevěřte všemu, co vám kdo nakuká. A jak to souvisí s klimatem a jeho změnami? Koukám, že jste větší demagog, než jsem si myslel.

0/0
21.9.2018 16:37

M61i62l67a53n 60S53m76r68ž 3895864886841

Nevím jestli jsou obnovitelné energie samospasitené, všechno přináší spotřebu materiálů a energie. Jsou ale méně nebezpečné než fosilně-jaderný energetický komplex. Jejich emise skleníkových plynů jsou řádově menší. A ČR by mohlo být ze 100% zásobováno pouze jimi, jak v elektřině, tak teplu i mobilitě. V hotelu President v Praze bude 12.10. konference na toto téma za přítomnosti významných zahraničních osobností.

0/0
20.9.2018 15:48

J60a80r93o69s82l35a40v 26K64v67a23p40i54l 9426156544923

Konference a osobnosti nevyřeší už vůbec nic. Kdo zafinancuje zásobování ČR komplet z obnovitelných zdrojů? Vy snad? A i kdyby, vliv Česka na produkci skleníkových plynů je minimální.

0/0
20.9.2018 15:56

M33i82l44a88n 43S34m88r57ž 3385604836411

Konference za přítomnosti českých politiků může leccos ovlivnit.

Jestli máte jiný nápad, než se na všechno vykašlat, tak jsem na něj zvědavý!

Otázka může být opačná: kdo bude financovat nesmyslnou dostavbu JETE či stavbu nových Dukovan, když jsou v LCOE cenách třikrát dražší než vítr a slunce.

A že jsme malá země? Jsme, ale Dánsko je mnohem menší a na počátku rozvoje OZE se stalo vedoucí zemí ve využití větrné energie. To stejné platí i pro jedince. Mohu svých chováním a jednáním ukázat směr a motivovat.

0/0
21.9.2018 8:24

J43a39r34o31s88l81a57v 13K39v98a10p16i79l 9686966944533

Konference jsou mlácením prázdné slámy. Byla už jich spousta a nepřinesly prakticky nic. Mám vynikající nápad - vykašlat se na klimatický alarmismus, který tady předvádíte. Vaše cenové výpočty jsou směšné.

Takže chcete zaplavit Česko větrníky? Po tom tedy netoužím. Solární energie je také dost velký průšvih. Bažíte ještě po novém, aby bylo po vašem?

0/0
21.9.2018 8:50

M23i15l21a70n 23S96m63r16ž 3495704466691

Je mi úplně jedno, jestli bude po mém. Ale nechci být spolupachatelem rozvratu biosféry. Nechci aby moje dcera, či další děti, žili v nepředstavitelném chaosu a bídě.

To co nazýváte mými výpočty nejsou moje cenové výpočty, ale nalezl jsem je na různých webech, např. u banky Lazard.

Letošní aukční cena v SRN byla na větrnou onshore energii 20 euro/MWh, 25 na fotovoltaiku a 45 euro/MWh na offshore vítr.

Předpokládaná dotace ceny elektřiny pro proud z plánované Hikley Point C je minimálně čtyřnásobná, 92,5 liber. Lehce si můžete ověřit.

V čem je solární energie průšvih? Čistá, levná neškodící s vysokou mírou recyklace? Vám se nelíbí větrníky, a dáte si jaderný odpad pod postel? To tvrdil jeden expert na filmové produkci dokumentu o likvidaci britské jaderné elektrárny (že by tím vytápěl celý dům...), když dodnes není nikde na světě trvalé úložiště vysokoradioaktivního odpadu?

Na zmíněné konferenci bychom chtěli přesvědčit orgány ČR, aby zadaly u finské univerzity v Lappeenranta studii 100% zásobování celé země pomocí obnovitelné energie.

Srdečně Vás zvu.

0/0
21.9.2018 14:51

J80a35r96o78s42l33a34v 83K15v32a53p33i95l 9886936824433

Vy jste taky samý rozvrat - tu sociální, teď zas biosféry. Abyste si nakonec nerozvrátil celou osobnost. Vám nestačil ten průšvih s dotacemi do solární energie u nás?

Rozumím tomu dobře, že smysl té konference spočívá v tom, že vytáhnete prachy z lidí na nějakou studii? Orgány ČR totiž žádné prachy nemají, všechny pocházejí od daňových poplatníků. Můžete mi ještě sdělit, s čím ještě počítáte, že se s tou studií sveze? Přesněji, kdo se všechno má na tom napakovat?

0/0
21.9.2018 16:47

M82i63l64a91n 62S83m47r77ž 3295714256371

Myslíte někdy na něco jiného, než kdo se na čem napakuje? Samozřejmě, že velká část rozpočtu je z daní, pocházejí, pravda od, daňových poplatníků. Pak ale ty peníze patří státu. Ta studie by měla stát 100.000 euro, čili 2,5 milionu, na hlavu tedy připadá 0,25 hal. To je jistě významná částka, o níž je třeba dalekosáhle diskutovat. Za tuto částku bude mít vláda na stole studii čisté a trvalé energetiky.Konferenci sponzorují různé firmy,naše malá organizace přispívá 10.000 Kč, to je to naše pakování.

Sbohem pane.

0/0
21.9.2018 21:01

J67a81r41o85s65l69a28v 74K18v11a36p72i69l 9696176824673

Je dost důležité myslet na to, kdo se chce na úkor jiných pakovat. Tím víc, že vy se snažíte podstatu toho, o co vám jde, zamlžovat řečmi o budoucnosti dětí. A máte nějaké divné počty. Daňových poplatníků jistě není 10 milionů. O to však tolik nejde. Chcete od státu, potažmo daňových poplatníků peníze na nějakou studii, jejíž potřebnost, prospěšnost a rentabilita je diskutabilní. A tak je to vždycky s podobnými aktivitami - chcete, aby někdo jiný financoval vaše nápady a kvůli tomu strašíte sociální destrukcí a rozvratem biosféry.

0/0
21.9.2018 22:06

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz